Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Raglan

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

17 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Raglan

Gisteren voor het eerst weer gereden. De van is nog steeds dezelfde als 8 jaar geleden. 600.000 km op de teller maar rijd nog als voorheen. We zeiden nog die heeft veel gezien van New Zealand.
We waren naar Hamilton gereden, en wilden langs de Waiketto river gaan lopen. Fieke had de weg gewezen, en we hadden een kaart bij. We hebben heel Hamilton gezien maar zijn niet bij de waiketto geraakt. Het was druk, dan was het weer één richting. Een heel gezweet, maar het rijden ging goed.
Omdat het al laat was gingen we maar op huis aan.
S' avonds nog even op de farm gewandeld, met Fieke en Fieke jr en Ben.

Vandaag zijn we naar Raglan gereden, een plaatsje aan de westkust.
Het was heel goed weer zo'n 25 grC. We hebben daar eerst een lekker bakje koffie gedronken, een long black koffie with an extra shot. Goede koffie maar wel vrij prijzig, ik heb toch het idee dat het hier een stuk duurder is dan in Nederland.
Leonie had er ook een lekkere carrot cake met glazuur. Daarna zijn we weer gaan rijden, nadat we eerst een lekker broodje hadden gekocht voor onderweg. We gingen richting Kariori, een oude vulkaan bij Raglan. Een mooi kust weg die langs de berg en de zee kronkelde. Op een gegeven moment werd het een gravel road, we konden niet snel rijden maar we hebben genoten van de uitzichten. Op een gegeven moment ben ik om gedraaid want je wordt gek van het gerammel in de van, en het zou anders een lange weg worden. Op de terugweg zijn we af en toe naar de kust gereden om daar wat te wandelen, als laatste dichtbij Raglan, daar waar je zwarte stranden hebt. Het zwart komt door vulkaan uitbarstingen van lang geleden. We hebben hier een heel eind door de zee gewandeld langs het strand. Tegen vier uur zijn we naar huis gereden. Weer een lekkere dag.
En natuurlijk kregen we weer lekker eten bij Fieke.
Straks gaan we skypen met Kim want onze Lex is 1 jaar geworden hoera!!!!

• 17 Februari 2015 - 08:12

Henri:

Mooie omgeving hoor! je zou het live moeten kunnen zien, he,!
    Zo te zien en lezen vermaken jullie je wel. Heerlijk relaxed hoor!
    Lekker doorgaamn zo.
    Proficiat opa en oma met jullie Lex! :-)

Veel plezier nog, groetjes,Honk

• 17 Februari 2015 - 12:14

Oma Keetje (toetje):

ik geniet van jullie tripjes.
    En vind het leuk om jullie foto"s te zien.
    Ook nog gefeliciteerd met onze Lex.
    Blijf lekker genieten en stuur de zon onze kant op,dikke XXXXXX

Mam

• 17 Februari 2015 - 14:47

Bernadette En Jo:

ha vakantiereizigers! Goed te lezen dat jullie het goed naar je zin hebt! Mooie foto's! En hoe is het met de longen, Leonie?
    Gefeliciteerd met Lex hè, opa en oma! Time flies! Veel plezier

• 17 Februari 2015 - 18:29

Dorrie:

Ik verneem dat jullie het prima naar je zin hebben. Heeerlijk genieten.

Groetjes,

Dorrie

• 17 Februari 2015 - 21:20

Peter En Leonie Goudsmits:

Bedankt, gisteren, voer jullie vanmorgen, hebben we met Kim en Bas en de kinderen geskyped.
    Was leuk om ze weer te zien. Met Leonie gaat het de goede kant op. Rustig doen nog geen grote wandelingen, ze gaat elke dag beter. Fijn om contact te houden met thuis front.
    Groetjes allemaal

• 18 Februari 2015 - 10:09

Jos Panjoel:

Hoi Peer en Leonie,

Hebben ze daar toevallig ook Belgische bonbons? Want die waren altijd zo lekker he op onze Belgische uitjes. Tzal wel nie.
    Nou,......wij net bekomen van vele dagen carnaval hier. We zijn moe hees en voldaan. We hebben samen met vele anderen heel veel lol gemaakt en we hebben vele mondhoeken omhoog zien krullen, waar we het o.a.voor doen.
    Nou, ik zou zeggen geniet er nog van zoveel je kan. Het zal daar bij jullie allemaal wel zeer de moeite zijn.

Het gaat jullie goed.

Houdoe en de gr.

Jos.

• 18 Februari 2015 - 17:29

Marja:

Gefeliciteerd met de kleinzoon. Wat vliegt de tijd, toch.
    blijf genieten en schrijven, dan genieten wij met jullie mee. Groetjes!