Koh Racha - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Koh Racha - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Koh Racha

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

23 Maart 2015 | Thailand, Phuket

Om 8.20 uur werden we opgehaald door een nukkige chauffeur, die niet verwacht had dat we zoveel bagage bij hadden. Wij dachten dat er plaats genoeg was, maar het bleek dat het busje helemaal vol gepland was, dus de koffers werden onder de achter stoelen en tegen de schuifdeur geplaats. Elke keer als er iemand in moest stappen moest er een koffer uit en dan weer terug gezet. Het humeur van de chauffeur werd er niet beter van. Maar we kwamen uiteindelijk aan op het strand vanwaar de boten vertrokken. We stapten in een soort speedboot maar dan voor zo'n 30 a 40 passagiers. Met een rotgang vlogen we over de zee richting Koh Racha.
Na een half uur varen waren we er, nou een echt bounty eiland, met een zilver strand en palmbomen. We moesten in een kar stappen die voortgetrokken werd door een kleine tractor. Daarmee werden we naar het hotel gebracht. Prachtig gelegen op een heuvel, uitkijkend op de zee. Bij onze kamer zagen we een varaan lopen, met staart toch wel een meter lang:-* . S'middags gingen we meteen wat snorkelen, wel veel vissen maar bijna geen koraal, wel jammer, want dat is altijd zo mooi. Daarna zijn we in het zwembad gaan zwemmen, met mooi uitzicht. En s'avonds lekker uitstek bij kaarslicht.:-D .