Meyers nu bush - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Meyers nu bush - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Meyers nu bush

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Ik, Peter, was al vroeg wakker. Ben wat gaan lopen over het erf. het was 7.00 uur er was al van alles bezig. Ze waren de koeien bij elkaar aan het brengen want ze gingen controleren of ze drachtig waren. Later bleek dat er maar 25 van de 400 niet drachtig waren, wat een heel god resultaat is. We hebben de ochtend rustig door gebracht, en zijn in de middag gaan wandelen naar Meyers bush. Dit is een stuk land wat ze aangekocht hebben waar een bos opstaat met kahikatea's dat zijn native bomen en worden beschermd. De bomen zijn ongeveer 100 jaar oud en 40 meter hoog, het zijn een soort coniferen. Onder de bomen groeit liguster wat ervoor zorgt dat jonge aanwas niet kan groeien en dat moet er uit gesnoeid worden, wij hebben een paar vierkante meters onderhanden genomen. Daarna zijn we naar huis gegaan om thee te drinken. Daarna zijn Ben en ik even naar de hangar gelopen want Ben moest een vliegtuigje na kijken, tegenwoordig staan er twee ultra lights. Ben doet bijna alle technische dingen zelf.
Ik kachelde daarna helemaal in na het eten wat rustig geklets en naar de wereld draaid door gekeken. Maar ik viel steeds in slaap. Ben maar gaan slapen. Nu weer fris en fruitig het is s'morgens vroeg hebben lekker geslapen, wel vroeg wakker. De zon schijnt weer lekker het wordt een mooie dag.

• 12 Februari 2015 - 07:01

Hanneke:

Goeie morgen,bij ons dan.
    Heeft flink gevroren brrrr.
    Lekker wakker worden als het zonnetje schijnt.
    En buiten leven heerlijk genieten,van de natuur en de warmte.
    Gr daar van ons Tom en Han xx

• 12 Februari 2015 - 08:50

Henri:

Heerlijk relaxed toch! Lekker wat aankeutelen, genieten van het gezelschap en het prima weer.
    dat is hier wel anders! Maar het weer met carnaval ziet er hoopvol uit!
    Veel plezier nog ennuh.....rustig aan hè!
    Groetjes, Henri en Karin xxx

• 12 Februari 2015 - 09:38

Jo En Bernadette:

ha Peter en Leonie,
    Goed te horen dat jullie reis goed is verlopen en dat het grote genieten nu kan beginnen

• 12 Februari 2015 - 09:45

Jo En Bernadette:

ik zie dat er maar de helft van mijn bericht is geplaatst, dus dan nog maar een keer...
    We hopen dat jullie je nieuwe ritme al hebben gevonden en de moeheid minder is. wij hebben ons ritme in Spanje gevonden en genieten met volle teugen van het mooie land, de bloesembomen en de aangename temperaturen. Morgen komen Paul en Joyce met de kids, dus dat wordt genieten!
    We wensen jullie veel plezier en kijken uit naar jullie volgende berichtje!
    Groeten ook aan Fieke en Ben

• 12 Februari 2015 - 11:41

Anita En Jos:

Hallo Peer en Leonie,

Fijn dat de reis goed verlopen is. Het zal wel een hele belevenis geweest zijn.
    En nu lekker bijkomen en hopelijk verder gaan genieten van jullie mooie avontuur, waar voorlopig nog geen einde aan is.
    Wij staan nog voor een heerlijk carnavalsweekend. Ik ga eigenlijk maar een keer op stap, maar dan wel heeeeeeeel lang. (je snapt het wel denk ik) We hebben de laatste weken al veel carnavalsactiviteiten achter de rug zoals zittingsavonden, carnavalsconcert, gehandicaptenmiddag, bejaardenhuis en verpleegtehuis, enz. dus de stemming zit er al goed in.
    Wij kijken uit naar jullie volgend bericht.

Groeten uit Blaal het Muggeziftersrijk.

Anita en Jos.