verder door het noorden - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu verder door het noorden - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

verder door het noorden

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

22-2
Vroeg opgestaan, lekker ontbeten, we maakten gebruik van de kamp keuken. Lekker makkelijk, alles bij de hand. We hadden water in de vriezer gelegd, om in de koelbox te leggen. Nadat we koffie gezet hadden reden we weg om naar Whananaki te rijden. De koffie hebben we, op een strandje bij Waipu cove, opgedronken met een koekje : ). Daarna zijn naar Wangarei gereden. Daar zijn we gestopt bij een tourist information. Daar hebben we informatie gekregen over DOC campings, over het weer, en over Russel, bay of islands. Het weer voor de komende dagen is niet goed, er komt regen aan,:( maar we gaan het zien. We vragen nog waar we boodschappen kunnen doen en gaan dan op weg. Eerst naar de pac 'n safe voor de boodschappen. We gingen te voet, maar het was verder dan we dachten. Terug bij de Van reden we richting Whananaki, waar we via een mooie weg aankwamen, de camping lag wat verder, Otamure bay. We staan 50 meter van het strand en horen de zee. Het strand is uit een plaatje, fantastisch.

23-2
S'morgens worden we wakker het is erg bewolkt, het begint te regenen :-( Gelukkig houd het al snel op en klaart het op :-) Na de het middag eten besluiten we om een trackje in de buurt te gaan lopen naar Motutara point. Het begint eb te worden, we lopen langs de kust het is spannend of we er langs kunnen, maar gelukkig is dat geen probleem. Wel over rotsen klauteren, op een gegeven moment konden we naar boven lopen een hele klim en daarna de andere kant weer naar beneden. Wat een mooie uitzichten. We lopen op een strand, we zien dat er slecht weer aan komt. We besluiten om naar boven te gaan via een andere weg, hier lopen we bijna verkeerd, ik was mijn oriëntatie kwijt. Maar gelukkig zagen we weer waar we naar toe moesten. Ondertussen was het even flink aan het regenen, we konden nergens schuilen. We waren helemaal doorweekt. Maar ook nu klaarde het weer snel op. En ook mijn kleren waren redelijk snel droog. Fijn hoor zo'n blouse van Kathmandu. We kwamen verder op het oude pad en zij zo naar de Van gelopen. We reden richting de camping maar besloten om de weg na de camping, verder te volgen. Dit werd al snel een gravel road. Maar eentje met hele mooie uitzichten, geweldig!!!!!!

24-2
We zijn in Pahia aangekomen in de Bay of Islands. Stromende regen. Hebben wat rond gekeken, en wat dingetjes gekocht. Nog even naar het VVV hier hebben we voor de 26ste :) een trip naar de dolfijnen geregeld. ...zoooo benieuwd. Het wordt weer mooi weer, zeggen ze. Vlakbij de werf n een camping gezocht, de 26 st begint vroeg..Toch nog een buitje regen. Maar het is goed te hebben de temperatuur is goed. Maar die muggen he...

• 25 Februari 2015 - 12:08

Mama Ketelaars:

Zo te zien vermaken jullie je prima,alleen jammer dat het weer niet zo meewerkt,of valt het mee?
    Heel veel plezier bij de dolfijnen.
    En natuurlijk lieve Leonie van harte gefeliciteerd met je verjaardag,en Peter ook proficiat met je vrouwtje.
    En geniet van die bijzondere dag zover weg van hier,een hele dikke kus ,en veel liefs van mij XXXXXX.

Graag tot het volgende berichtje.

• 25 Februari 2015 - 14:22

Suzanne:

Ha, genieters! Wat heerlijk om jullie trips te volgen. Ik zie het bijna (weer) voor me!
    Leonie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat zon weer volop gaat schijnen!

Groetjes van ons allen hier,

Suzanne

Groeten,

Kees

• 25 Februari 2015 - 17:45

Freud En Astrid:

Hieperdepiep hoera! Een hele fijne dag daar heul ver weg saampjes! Wij zullen morgen op je proosten :-)
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen, lijkt me geweldig!
    Genieten doen jullie zeker zo te lezen, maar toch..... geniet ervan :-)
    Dikke knuffel van ons, buufkes xxx

• 26 Februari 2015 - 23:44

Marja:

Leonie van harte gefeliciteerd! Hier ben je nog steeds jarig. Hoe was het bij de dolfijnen?

Tags: