van de sneeuw naar de whales? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu van de sneeuw naar de whales? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

van de sneeuw naar de whales?

Door: Peter en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

14 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zijn net aangekomen in Kaikoura, maar eerst onze belevenissen. Za 10-03 zijn we naar Dunedin gereden, om daar naar Otago peninsula te rijden. Hier zouden we de albatrossen kunnen zien, maar deze waren niet in de buurt, je kon wel voor 30 dollar naar de nesten kijken, maar dat vonden we niks. T was wederom n steile smalle weg slingerend langs otago harbour helemaal naar t topje bovenin TaiaroaHead genoemd.Voor ons peer was t nog niet hoog genoeg n stukje verderop (lees hogerop) zagen we n restaurantachtig iets waar je koffie kon drinken . EEn maal boven bleek dat je hier ook n soort saffari kon maken met 8 wiel aangecreven terreinwagens, je kon dan met n gids fur seals en rare yellow eyed penguins bewonderen, dat leek ons wel wat !We zijn errug dicht bij geweest dmv schuilhutten konden we ze echt zo dichtbij zien , je kon ze bijna aanraken..maar dat mag nie.Onze gids vertelde honderduit over t reservaat de dieren echt tof!Hongerig geworden duiken we daarna de KFC in voor n lekker kluifje , dan toeren we weer verder op Waikouraki opaan wederom n plekje vlak bij de pacific.Veel sterretjes trouwens die avond .Zondag11-3.We zitten vlak bij Shag point ook nplek waar seals zitten ,en jawel hoor zo veel en weer zo leuk . N stukje verderop ligt Mouraki daar liggen Grote kogelvormige keien, aan t strand, vulkanisch? t leken net zeeschildpadden die schilden de maoris hebben er n andre betekenis aangegeven.Daarna vervolgen we onze route via de 72 omdat hgw1 errug saai werd..In mount Somers slaan we ons kamp op. !12 -03 maandag ,onze laatste week op t zuidereiland breekt aan. Vandaag wilden we richting CHrist church , naar banks peninsula aldaarmooi uitzicht over de baaien en tuurlijkweer vervelende sandflys!Omdat fieke en ben ook in de buurt zijn (nog steeds) blijven we in Rangiora op de camp , helaas moeten zij in Blenheim blijven, ook voor ons ziet t weer er minder goed uit .De volgende dag vertrek vanuit Rangiora naar Hanmer Springs t regent en waait, we rijden door de weka pass n mooi stukje met rots en waterparty ook de winterdag moet hier mooi zijn dit is ook skigebied! T hoost nog steeds in Hanmer springs we hebben wat boodschapjes gedaan en savonds na mn gekookte speklapjes (das weer n ander verhaal)zijn we lekker in de hot pools gedoken heerlijk !
Woe 14-03 Na een ijskoude nacht(tegen het vriespunt) stonden we verkleumd op. We besloten, want het begon weer te regenen om naar Maruia springs te rijden een stukje van de Lewiss pas te rijden, de zon begon zowaar wat te schijnen. Maar het bleef regenen. Het was leuk rijden veel riviertjes en veel mooie uitzichten, opeens zagen we dat er sneeuw op de berg toppen lag, alsof er iemand met een poeder bus wat gestrooid had. De bergen zijn hier zo'n 2000mtr hoog. Ook de regendruppels veranderde in natte sneeuw. Binnen notime reden we een sneeuwlandschap in. Hier besloten we om maar niet verder te gaan omdat er geen sneeuwbanden opzaten. Het was wel een geweldige ervaring. We zijn toen terug gereden, en via Rotherham, waar we koffie dronken, zijn we naar Kaikoura gereden, waar de zon weer tevoorschijn kwam.Hier wilde ik dolgraag met de dolfijnen zwemmem en ik sta nu op de wacht lijst we gaan ook nog naar de whales kijken duim voor me ok liefs en tot mails van ons

• 14 Maart 2007 - 07:46

Ellen Op Het Veld:

Toch wel raar om te lezen dat jullie er al een dag op hebben zitten terwijl wij net begonnen zijn aan onze dag. (Weer een dag werken ;-) )
    Hoop voor jullie dat de zon gauw terugkomt en dat jullie nog veel mooie ervaringen rijker mogen worden. Succes met de whales en de dolfijnen.

• 14 Maart 2007 - 08:31

Jo En Bernadette:

Hoi, wereldreizigers. Jullie verhalen maken erg nieuwsgierig. Je kunt je bijna niet voorstellen in het platte Nederland dat er aan de andere kant van de wereld zoveel moois bij elkaar ligt. Natuur, dieren, wandelingen, enz., jullie verhalen maken ons erg nieuwsgierig naar de beelden die daarbij horen. Het is ook leuk om te lezen dat jullie echt een reis maken die bij jullie past; we horen Peer al zeggen: kijk daar en hé wat een leuk plantje, uitzicht. Het is leuk om jullie te volgen. Geniet nog van de komende dagen,

Groetjes,

Jo en Bernadette

• 14 Maart 2007 - 08:49

Oma V Alphen:

Vol belangstelling lees ik elke keer jullie ervaringen.Het spreekwoord zegt..wie verre reizen doet ,kan veel verhalen

.Dat geld zeker voor jullie.
    Geniet er nog maar even van,want voor je het weet is het voorbij
    En Leonie veel plezier met het zwemmen met de dolfijnen
    Ik wens je veel succes en de groeten van uit Nederland

Oma v Alphen

• 14 Maart 2007 - 12:11

Jos:

Jullie taalgebruik boert er niet op vooruit met al die "leuke" berichtjes.
    Oh ja, dat is zeker sms taal.
    Veel liefs van,

Jos

P.s. Heb inmiddels een ander huis gekocht. Kan er eind juni begin juli in.

• 14 Maart 2007 - 16:46

Fred En Astrid:

tsjonge, tsjonge wat een verhalen allemaal zeg, geweldig!!!
    Met het lezen ervan zie ik jullie genietende snoeten:}
    Dikke knuf van ons allemaal en enjoy

• 14 Maart 2007 - 16:59

Brum:

Heey heey
    Tof dat jullie alles bij houden op de site ik hoorde het gister pas van eef :D echt super daar in nieuwzeeland geniet er nog van en veel plezier in the bay of islands en ik zal voor je duimen

Groetjes Brum

• 14 Maart 2007 - 17:45

Anja (OK):

Leoni,
    doe je de dolfijnen de groeten van me. (ben echt stik jalours, wil dat al jaren......)

geniet ze

• 14 Maart 2007 - 19:45

Henri:

het blijft maar duren, he, van de ene verbazing in de andere verwondering. je wordt wel stil he, van al die natuurpracht en praal! dat dat allemaal bestaat; ongelooflijk! maarruh, ook hier gaat de natuur gewoon zijn gang: Geert is weer vader geworden van een zoon, Thijs. 7 weken te vroeg geboren, ligt uiteraard in de couveuse, maar een scheetje, en puntjegaaf! een heerlijk knuffelmanneke! zo koediekoedie !

verder gaat het hier allemaal lekker hoor, het weer is hardstikke goed, het is alleen jammer dat je dan moet werken , en dat de vooruitzichten voor het weekend.....regen is. maar ja, ons Ine komt zaterdag naar ons, dus da's hardstikke leuk.

ik ga weer hangen, doeg, nog heel veel plezier en ik zal heel blij zijn als ik je weer in mijn armen kan sluiten want ik vind het wel verrekte lang en ver weg!

liefs en dikke knuf, broertje

• 14 Maart 2007 - 22:39

Marilyn En Kees.:

Hallo luitjes.
    Wat een geweldige, fantastische reis maken jullie toch. Dat is echt genieten geblazen en zo te lezen doen jullie dat ook.
    Heerlijk. Leowel we hopen dat het gelukt is om met de dolfijnen te zwemmen. Onze Daan heeft het ook gedaan en het is een geweldige ervaring volgens haar.
    Jammer dat het weer af en toe wat minder is, maar je ziet dat dan ook de sneeuw weer zijn charme heeft. Geniet nog van alles en tot gauw.

Kuzzz van ons allen.

• 15 Maart 2007 - 08:49

Eef:

de KFC valt me dan toch van jullie tegen!
    hoop echt dat je met dolfijnen kunt zwemmen mam! lijkt mij ook echt heeel gaaf! geniet nog lekker van jullie laatste weekje! ik heb weer een prutoog:( hahaha echt heeel dik issie! dikke knuffel want die mis ik wel! X

• 15 Maart 2007 - 16:08

Mam Ketelaars :

Lieve Leonie en Peter
    hier weer even een teken van je moeder.
    Ik geniet van jullie verhalen jammer dat ik ze niet elke dag kan lezen, maar ik verwacht veel van jullie foto's.
    Heb je al gezwommen met de dolfijnen, en was het leuk?
    Hier gaat alles goed en ik ben weer in de kost bij ons Han.
    Heel veel liefs en nog veel plezier:
    -xxx- Mam en Familie van Alphen.

• 19 Maart 2007 - 11:09

Kim:

nog minder dan een week dan komen we jullie al weer ophalen wat gaat de tijd toch razend snel!! begon er net een beetje aan te wennen en dan zijn jullie er al weer!! maar goed ben wel blij om jullie weer te zien en eindelijk alle foto's en filmpjs te kunnen bewonderen. Op de ok gaat het super!! ben helemaal happy wel nog altijd moe haha maar als jullie terug zijn gaan we lekker de sauna in mam!!! tot gauw liefs dikke kus kim en moks en broks

• 19 Maart 2007 - 16:48

Dorinda:

Wat gaaaaaaaaf allemaal!!! Ik duim voor je Leonie! Geniet nog van jullie laatste tijd!!! Liefs Dorinda
    p.s. He Peer... ben je nu erg afgevallen van al dat gewandel of blijft het je bouw? ;-)