Van slecht naar mooi weer? - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Van slecht naar mooi weer? - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Van slecht naar mooi weer?

Door: Peter en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

12 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Jullie hebben nog wat van ons te goed, namelijk de Milford sounds. We reden met erg slecht, regen weer naar Te Anau. Van hieruit reden we door naar Milford Sound. Het bleef maar regenen maar af en toe kwam de zon even door. We hadden van de info een kaartje meegekregen met alles wat we onderweg konden zien. We stopten bij een waterval, maar deze was door de regenval erg woest geworden, je zag alle rivieren onderweg groter groeien. Een spectculair gezicht, bij Lake gunn hebben we een track gelopen door een redbeech forrest. we moesten af en toe door het water waden, maar het was de moeite waard. Heel veel mossem en varens en ontzettend grote red beech bomen. Daarna reden we weer door ondertussen hadden we heel veel te kijken te fotograferen te filmen en te sturen. Hoe hoger we kwamen des te meer watervallen het leek wel alsof de bergen huilden. Zoiets hadden we nog nooit gezien. Daarna kwam de Homer tunnel 1200 mtr lang een richting je hebt een kwartier want dan springt voor de tegenliggers het licht op groen. De weg was hobbelig, donker en nat. Toen we eruitkwamen was het uitzicht weer grandioos, een impressieve rotspartij doemt op, ook vol met watervallen groot en klein. Dan staat de lodge aangegeven, waar we gaan overnachten. Veel kamers, wij kregen er een met nog drie andere meiden. Nu gingen we eerst naar het dorpje zelf We gingen eerst wat eten in het caferestaurant wat er was. Hier aten we een lekkere blue cod met frietjes en sla, en een lekker wijntje, hardstikke lekker. Het was droog geworden dus na het eten gingen we even wandelen, we kregen meteen een uitzicht naar Mitre Peak, gehuld in nevelen een beetje mystiek. En een giga waterval, Daarna een stukje gelopen en toen terug naar de Van om naar de lodge te gaan. De dag erna reden we weer terug naar Milford, het maakte nog meer indruk, De zon begon er door te komen en de nevels trokken op. Een sprookjesachtig gezicht... Op 4 verschillende momenten van de dag hebben we hier gefilmd en gefotografeerd en iedere keer zag het er anders uit, om stil van te worden. De boot tocht was ook geweldig, wel veel en harde wind geen dolfijnen maar wel seals en veel mooie uitzichten en af en toe voer de boot onder een waterval door, waardoor er een paar nat werden. Na de boottrip, gingen we weer terug naar Te Anau, een heel ander gezicht, want het was nu mooi weer, geen spectaculaire watervallen meer. maar toch genoten we ervan. We reden door tot Mossburn. een nice place to stop. We rijden vandaaruit naar Gore, Fortrose en toe via de south senic route. Waar we eerst stopte bij Curio Bay waar een versteend bos lag aan de kust. Daarna verder naar Nugget Point, naar een lighthouse een weg heel steil en bochtig, waar we weer veel fur seals zagen en mooie rots partijen in zee net Cathedral cave. Verder naar het noorden, zochten we een camp plaats, aan de kust, maar we moesten van de snelweg af, we dachten een geschikte plaats gevonden te hebben maar het bleek een weg te zijn voor 4 wiel drive, met alle inspanning van de auto en de chauffeur na drie pogingen lukte het ons om over een berg te komen, dat was erg spannend. Het kampement was ook net een kamp. We hebben niet zoveel tijd meer dus de rest schrijven we morgen wel weer. Mogelijk zien we dadelijk Fieke en Ben, die met de plane op het zuider eiland zijn. Groetjes allemaal en bedankt voor de reakties.
Leonie en peterwel

• 12 Maart 2007 - 09:31

Oma V.Alphen:

Ook hier is de regen verdwenen,en hebben we zonnig weer,Het ziet er heel wat vrolijker uit tenminste.Wat jullie allemaal beleven lijk me fantastie,vooral die watervallen,Dat is iets wat we in Nederland niet hebben.Peter en Leonie ik wens jullie het beste en nog heel veel mooie dagen
    Groetjes Oma v Alphen

• 12 Maart 2007 - 10:36

Jos:

Hoi Peerke en Leonie,

Ik blijf met veel belangstelling jullie verhalen lezen. Wat is het allemaal fantastisch lijkt mij. Jullie vervelen je geen moment denk ik. Ga lekker zo door met genieten.

Groeten en tot een volgende keer.

Jos

• 12 Maart 2007 - 16:17

Hanneke(bolle):

Ik heb een druk weekend achter de rug met de theatergroep.Kei gezellig geweest natuurlijk,jullie genieten nog steeds volop.
    gelukkig wordt het weer hier ook beter want dat kunnen we wel gebruiken.
    heel veel plezier nog en een dikke kus van mij.groetjes han

• 12 Maart 2007 - 17:25

Anja (OK):

IK BEN STIK JALOURS OP JULLIE.......

enne Peer, er zijn problemen met de 4KP of je eerder terug kan komen.

geniet ze daar met z'n 2e
    groetjes anja

• 12 Maart 2007 - 20:03

Joost En Suzanne:

Wow, wow en nog eens wow!!
    The Milfords. Ik wist dat ze mooi waren, maar uit jullie bewoordingen, klinkt het geweldig!
    Wij zijn verder niet jaloers, hoor!
    Geniet met volle teugen van alles en iedereen en mocht je ze tegenkomen (Ben en Fieke), doe ze dan heel veel groetjes van ons allemaal.

• 13 Maart 2007 - 09:25

Eef:

daag pap en mam!
    wat klinkt dat moooi daar zeg! hier is het ook eindelijk moooi weer! gister heerlijk buiten gezeten en vandaag belooft ook al veel goeds! ben echt benieuwd naar de foto's en film! tot over twee weekjes!!!! Kus uit Tilburg de schoonste staad vaan t laaand!
    p.s. geld is gestort op jullie rekeningetje!

• 13 Maart 2007 - 12:44

Hoi Peter En Leonie.:

Fijn dat jullie ook wat van dat goeie weer naar Nederland gestuurd hebben. De laatste paar dagen hadden we heerlijk lenteweer. Ondanks dat we dan binnen zitten (tijdens het werk dan) ziet het er heel wat vriendelijker uit allemaal. Verschillende bomen staan al in bloei, 's morgens fluiten de vogeltjes. Spring is coming....

Groetjes Ellen op het Veld