gestrand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu gestrand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

gestrand

Door: Peter en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

20 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

He allemaal, de reden dat we jullie nu op dit tijdstip mailen is dat door hevige regenval van de zeker afgelopen 24 uur we niet verder kunnen omdat zowel highway 49 als hgw 1 zijn afgesloten , ivm met flooding ;wateroverlast . we kunnen dus niet verder noordwaards..we wilden aan de achterkant langs tongaririo national park over de 1 . helaas we zitten voor 24 u of 6 u vast of we moeten terug via wanganui of helamaal om via Napier.... we denken er even over ok . Verder met ons verhaal: Whale watching on 15 03 07, na n wederom brr koude nacht, ik had er weinig last van deze keer ik lag lekker in n fleeceje ...heb ik TEVERGEEFS gewacht op n telefoontje zodat ik alsnog met de dolfijnen mocht gaan zwemmen, Helaas .baaalen we hebben toen n whale watchtour geboekt voor die zelfde middag, en de dag verder doorgebracht met nice coffee and sjopping (He peer) ja je moet toch iets he, ook zijn we naar de kop van Kaikoura gereden waar de seals werkelijk voor t aaien lagen...DAN was t echt tijd. na de info in t whalecentre reden we met n bus naar southbay, de boot lag klaar. N catamaran met n hele snelle motor. We moesten allemaal gaan zitten, luxestoelen dat wel...nou en toen stuiterden we over t water met flinke snelheid. we waren gewaarschuwd dat t ruwe zee werd....nou van de trip heb ik zelf weinig meegekregen was binnen no time zooo beroerd en druk met zakjes en doekjes...ons peer bleef boelkloedig en schoot als dat kon en de deuren open waren n nest plaatjes, via gps en n groot scherm werden we binnen op de hoogte gebracht van diepte, whales al dan niet diving, en dieptes, daar was t ongeveer n km diep, dat hadden die whales wel nodig om te kunnen jagen op inktvis en andre lekkernijen.Als de whale eenmaal onderduikt isssie minstens 20 minuten onder (weg) dus hup stoven we weer naar n nieuwe lokatie waar wederom n walvis was gesignaleerd en bijna bovenkwam, ze wisten daar precies wanner hij weer zou gaan duiken en gaven dat ook aan, zodat je foto en film standby had..ook hebben we enkele albatrossen gezien en daarna hup op naar de dolphins, ik zag zo af en toe boven mn zakje uit n dolfijn springen,ze waren zo vlakbij en ik kon ze niet eens echt goed bekijken grrr.T filmen van deze dieren ook whales valt echt niet mee ...zee ons peer. Gelukkig zat t erop we gleden terug naar de haven terug naar whale centre en wij terug naar de Van Ik heb savonds niets gegeten..In de loop van de avond zijn we Kaikoura ingegaan en kweamen voorbij n pubke daar zou die avond gejammed worden we hebben de avond in T strawberrytreepubke doorgebracht er werd gejammed door n stell oude jammers en jongere die binnenhopte namen af en toe niet onverdienselijk over!Brum en Rens da wasiets voor jullie... t was gezellie en tegen 10 smaakte mn biertje best!De dag erna verlieten we Kaikoura en via n binnendoorweggetje zijn we naar Blenheim en ,via rarangi naar waikawa gereden t was wel weer n gravelweggetje we zouden weer kijken hoe ver we konde komen...en t was echt meer dan de mooeite waard; we keken uit over RobinHood bay, portunderwood en daarna over de queen charlotte sound zoveel baaien en baaikes ..zo schoon af en toe moesten we dr ff bij gaan zitten om t te bekijken..We hebben overnacht ih waikawa en zijn de volgende dag binnen 10 minuten naar picton gereden... He Eef we hebben ook hier nog gekkeken vioor missy we moesten weer met de ferry terug! De reis verliep goed er was alleen nie zoveel aan t was slecht weer veel regen en wind...gelukkig geen zakjes meer gevuld ..In wellington aangekomen meteen doorgereden naar Levin waar we vannacht zowat wegregende,,na t ontbijt weer aangereje en nou staan we hier....vast!

  • 19 Maart 2007 - 21:02

    Jo En Bernadette:

    Wat een avonturen! Jammer van al die regen en de koude nachten en vervelend dat je op de boot ziek werd. Wahlewatchen is hardstikke leuk, maar de lol vergaat je als je zeeziek bent.
    En Peer, het is inderdaad hartstikke moeilijk om tijdens het wahlewatchen te filmen! Ik had er meer water op staan dan walvissen en toen ze zo dichtbij waren was mijn schijfje vol!Ik hoop dat jullie niet te lang vast staan en jullie reis kunnen vervolgen.
    groetjes

  • 19 Maart 2007 - 21:29

    Rens:

    Inderdaad wat een avonturen! Hier gaat het leven gewoon door in alle drukte en dan hoor ik jullie over het aaien van walvissen! Te gek! Ik zit nu in mijn bureaustoel, achterovergeleund en sluit mijn ogen... Zie jullie voor me, rustig dobberend in een bootje op een prachtig meer... en dan ineens!... Een reusachtige vriendelijke walvis met een glimlach die de boot kopjes geeft. Wat een fantasie (losjes gebasseerd op pinokkio). Peer en Leo, bedankt voor deze korte vakantie.
    Geniet er nog van saampjes! Hele dikke kus, Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Hoi allemaal het is bijna zover, nog een week, lekker spannend

Recente Reisverslagen:

28 April 2007

nog wat foto's

25 Maart 2007

Back home

24 Maart 2007

tussen stop

23 Maart 2007

laatste dag

20 Maart 2007

back "home" again
Peter en Leonie

Hoi allemaal het is bijna zover, nog een week, lekker spannend

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 30285

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 26 Maart 2015

New Zealand en Thailand

10 Februari 2007 - 25 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: