Zuidereiland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

22 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Takaka

Hoi luitjes aan de andere kant van onze aardkloot. We zitten in een internet cafe in Takaka we hebben net een trackje gelopen naar een waterval. We zijn verwent want het viel een beetje tegen. De overtocht was inderdaad overweldigend, Het begon erg mistig maar toen we de Marlborough sounds invoeren was de mist helemaal verdwenen en konden we genieten van het geweldige uitzicht, al die fjorden je bleef maar genieten, filmen en fotograferen. We zagen ook nog dolfijnen langs zwemmen en springen een gaaf moment!! Na ongeveer een uur varen kwamen we in Picton aan, we reden meteen door over Blenheim, waar veel wijn verbouwd wordt. Daarna reden we door naar Nelson en van daaruit naar Marahau, dit is een beach camp vlakbij het Abel Tasman national park.
De weg naar Marahau was heel erg bochtig, veel haarspelden gezien, maar weer erg mooie uitzichten. Ik kon er minder van geneiten, Leonie ook niet zo want die reed met mij mee.... Deze wegen zijn niet afgeschermd door vangrails, dus het was wel spannend. De Van rijdt geweldig, (en peer ook). Het slapen gaat goed in de Van. heb er net genoeg been ruimte. Gisteren hebben we een track gelopen van Tonga naar het zuiden. Dit is een deel van de Abel Tasman coastaltrack. We werden naar Tonga gebracht met een water Taxi, dit is een veredelde speedboot 225PK, we werden eerst wat rondgevaren en er werd wat over het gebied verteld, daarna voeren we langs een eilandje waar seals verbleven(zeehondjes). Zo schattig zou Leonie gezegd kunnen hebben. Daarna werden we afgezet in Tonga bay, was een strand en moesten we eerst door het water. Nadat de voeten gedroogd waren kon de track beginnen. We liepen van de ene baai naar de andere, door de bush, dan weer klimmen dan weer dalen, we konden heel vaak de baaien zien vanuit de bush, groen water erg mmoi. Na ongeveer 5 uur lopen kwamen we aan op het eindpunt, en werden weer opgehaald door de water taxi. Ook mijn schoenen zijn het aan het begeven, het zijn de zelfde schoenen als die van ons Leonie en zijn net zo oud... Maar ik kan er nog op lopen. Morgen rijden we richting de west kust dan kijken we weer uit naar een internet cafe....Het is zo leuk al die reacties van iedereen ,tis alsof jullie met ons meereizen,...Zojuist kregen we n berichtje van Henri, dat Joop Ooms onverwacht overleden is,we zijn hiervan flink geschrokken, en willen langs deze weg iedereen heel veel sterkte wensen! Lieve allemaal tot de volgende mail!Liefs van down under Peter,Leonie

• 22 Februari 2007 - 15:13

Robin En Ria:

Hallo luitjes. Ook voor ons zit de carnaval er nu op (dagje later dan voor de rest). We hebben ons prima geamuseerd dit jaar. Ben wel blij dat de toeters nu aan de kant kunnen (Robin heeft een "erwt" in zijn onderlip, zegt ie).
    Fijn dat de overtocht zo goed verlopen is. Als we alles zo lezen worden we zachtjes aan toch wel jaloers op jullie! Het lijkt ons geweldig om deze reis te maken. Veel liefs en tot de volgende mail.
    Ben trouwens benieuwd naar de ontmoeting met de onbekenden op het eiland!!

• 22 Februari 2007 - 17:14

Marja:

Het heeft effe geduurd voor ik weer reageer, maar ik ben er nog. Ik kom net van ons mam en Eef zou er blijven eten. Van haar hoorden we van Joop Ooms. Toevallig had ik onze krant bij me en daarin stond de overlijdensadvertentie.
    Vorige week donderdag ben ik met ons mam naar het crematorium geweest. Harry Peters (van Dinie uit de Vivaldistraat) was overleden. Volgende keer zal ik ons mam wat laten schrijven. Groetjes en blijven genieten, dan doen wij dat ook. Doei!

• 22 Februari 2007 - 17:44

Kim:

he lieverds!!
    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.. ik ben dr ook een beetje bij in gedachten!! hier gaat verder alles ok!! wel toevallig ik had gister bij oma fiet gegeten en eef is er vandaag ( wisten we niet van elkaar)!! volgende week is oma keetj aan de beurt! we zorgen goed voor ze en zei voor ons!! mokkel en smoke zijn weer fijn aant mollen benen. somey heeft een klein wondje in dr nek hoe ze er aan komt??? maar ik hou het goed in de gaten! maestro staat al bijna de hele week lekker buiten het is zo'n lekker weer!! nou tot snel maar weer dikke kus vanaf de chopinlaan!! (kim)

• 22 Februari 2007 - 18:52

Henri:

Het is wel een hele mooie en aparte trip, die je aan het maken bent zeg!je valt van de ene vebazing in de andere! k ben heel erg beneiuwd naar de foto's en video; dat spreekt volgens mij nog meer. Maar oke, dat komt later wel.
    Geniet van de ervaringen en de momenten en vooral van elkaar, je weet nooit hoelang je dat nog kunt...
    zeg luitjes, have a lot of fun en we'll talk again in the next mail.

doeg en dikke kus,
    Henri en Kaat

• 22 Februari 2007 - 20:18

Tom:

Die wegen, zeker zonder vangrails, is niks voor ons. Wij hebben al hoogtevrees op het keukentrapje. Maar het uitzicht zal fantastisch zijn. Jullie lopen heel wat af zo te zien. (geen blaren ?) Breng voor Hanneke maar een zeehondje mee en voor de Mante een dolfijn. Geniet ze nog....wij zulle wel werreku...