verjaardag Leonie - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu verjaardag Leonie - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

verjaardag Leonie

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

26 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Waitangi

Hiephiep hoera Leonie is jarig!!!!!!
We moesten vroeg opstaan, geen tijd voor slingers of kadootjes ; ) omdat we naar de dolfijnen zouden gaan,we moesten om 7.45 uur daar zijn. Toen we er waren werden we uit de rij gehaald met n ander duo er werd verteld dat de boot problemen had, dus die ging niet, wel kon ze ons overboeken naar smiddags.Balen dat snap je wel ,Dat deden we maar. Als goedmakertje mochten we nog, om de tijd door te komen, een tochtje met de ferry maken naar Urupukapuka islands, n half uurtje heen, n half uurtje terug we werden afgezet in Otehei bay. Het was een eilandje waar nog geen andere dieren voor kwamen als alleen de natives.Echt jammer dat we maar 1,5 uur hadden want het was meer dan de moeite waard, look out all over de bay of islands, mooie natuur, zo'n mooie uitzichten! En er was zelfs n kleine campsite, wat hadden we daar graag n nachtje doorgebracht...volgende keer gaan we zeker terug! we hebben veel TUI gezien, dit zijn typische vogels uit NZ. En n ijsvogeltje, erg mooi van kleur ook, maar anders gekleurd als bij ons. Bij het haventje was n Maori meisje bezig van alles klaar te zetten voor n workshop flax vlechten, oa de maorirok wordt ook van flax gemaakt.
Ze had oa bloemen gemaakt,.. en n bloemetje op je verjaardag mag niet ontbreken toch..jammer dat we geen tijd meer hadden leek me erg leuk om te leren. Om 11.00 uur gingen we met de water taxi terug naar Pavia, waar we straks op de boot gaan voor de dolfijnen. Om12.30 uur zou deze vertrekken, gelukkig nu wel.... Het was een snelle catamaran, we voeren naar een stek waar ze meestal zwemmen. Onderweg werd uitgelegd wat je allemaal mocht en kunt verwachten, er werd gezegd dat als er kleintjes bij zijn er niet gezwommen mag worden. En als je zwemt moet je de dolfijnen vermaken, dan komen ze met je spelen. Op de eerste stek was er al een boot, die mensen lagen al in het water, met drie dolfijnen. Wij mochten er ook in, nou ik heb geen dolfijn gezien, elke keer zwom ik de richting in die ze aan wezen, maar dan waren ze alweer weg. Kei moe van al dat gezwem ben ik maar weer terug naar de boot gezwommen. Leonie had ze vanaf de boot beter kunnen zien.
Nu naar een tweede stek gevaren, daar was een grotere groep dolfijnen, maar hier waren kleintjes bij dus we mochten er niet in. Hebben wel genoten van al die dolfijnen. Toen zijn we nog bij een eiland wezen snorkelen, hier zaten wel wat vissen, maar niet zo veel en mooi als bij Goat Island. Daarna was het over. We hebben dus niet echt met ze gezwommen maar wel dolfijnen gespot. Volgende keer beter;)

• 01 Maart 2015 - 21:36

Fieke:

Wat geweldig, en zoveel gezien en gedaan Ben benieuwd naar al jullie verhalen als jullie straks weer hier zijn.