Stenen als pannekoeken - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Stenen als pannekoeken - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Stenen als pannekoeken

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

24 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

De titel wil zeggen dat we op het moment bij de pancakerocks zijn. We hebben tot nu toe alleen maar zon gehad, ben nog niet verbrand omdat ik me goed insmeer. Maar nu eerst ons verhaal van de afgelopen dagen. Vrijdag de 23ste Zijn we van Motueka naar Westport gereden. Eerst langs de Tasman bay, en vanaf Nelson naar het zuiden. Weer schitterende uitzichten. We besluiten om langs lake Rotoroa te gaan, om een klein trackje te lopen. Toen we uitstapte wisten we waarom we anti mug spul bij ons hadden. We werden opgegeten door de sandflyes, een warm onthaal. wij meteen dat spul op gedaan, en een langebroek aangetrokken. Het was een mooi meer tussen de bergen gelegen, telkens als we stil stonden kwamen die rot vliegjes op ons af. En jeuken dat die krengen doen. die krengen niet ,maar die bulten des te meer. Na die track die toch wel de moeite waard was, gingen we weer verder, de 6 highway. Toen voorbij Murchison, 11 km, schat ik, gebeurde er net voor ons een ernstig ongeval. Twee Campervans vlogen opelkaar, we zetten meteen de auto aan de kant om hulp te bieden, er was wat paniek, een man was al uit de auto maar zijn vriendin zat bekneld, en in shock op de passagiers kant. Hij wilde steeds de Van in om zijn vriendin te helpen, er kwamen steeds meer mensen om te helpen. Ondertussen kwam er rook uit de motorkap, en naar binnen toe. Meisje begon te panieken en wij ook steeds meer, er werden wat kleine brandblussers leeg gespoten, en flessen water naar binnen gegooid, onder tussen probeerden we de vans los te trekken met een ketting van een trucker Dit lukte niet echt, maar ondertussen was het meisje naar buiten getrokken want de rook werd steeds maar dikker. Toen zagen we vlammen en de vans vlogen in de fik, zeer heftig was dat, het meisje werd nog verder weggedragen, er werd goed op de nek gelet voor de intimie. Ondertussen ontplofte er van alles en ook de andere Van stond inlichter laaie. Met enkele mensen oa n arts en div verpleegkundigen, checkten we een en ander ze spraken duits , ze was pas 19 jr t bovenbeen was goed stuk, en dr li schouder,verder wat wonden gelukkig kon ik (leonie) met hen praten. T wachten was op de ambulance, dat duurde voor mijn gevoel errrug lang, eerst arriveerde de brandweer, die gelijk begon met blussen, t ploffen was gestopt maar t brandde nog flink, de ambulance arriveerde , hellaas niet zo'n capabel personeel...zacht uitgedrukt T prikken lukte van geen kanten, terwijl t toch echt niet zo moeilijk was, ik hielp en vertaalde, heb toen ons peet geroepen ,kom s n infuus prikken, t zat er zo in...ook bloeddruk meten nog nooit van gehoord? Peet gaf af en toe instructies, was maar goed ook, want t been werd maar dikker.. ondertussen was er een helikopter aan gekomen om het meisje naar een ziekenhuis te vervoeren, wat een stof gaf dat weer. Nadat de heli vertrokken was namen we afscheid van de vele helpers en kwam er nog een agent om een getuigenverklaring van Leonie af te nemen. toen zijn we naar de Van gelopen en even op adem gekomen, zijn toen rustig door de Buller gorges gereden, en nog een paar keer gestopt om toch een beetje te genieten en afleiding te zoeken. In Carters beach, vlakbij Westport, ligt cape foul wind waar een kolonie seals ligt. Dit zijn zeeleeuwen, er waren veel jonge exemplaren, met de ouders, een verademing om te zien, en een leuke afsluiting van deze rare dag. We hebben toen nog een camping opgezocht, Carters beach, en hebben daar nog wat gegeten. Daarna hebben we nog even aan het strand gewandeld, en daarna gaan slapen. De volgende dag, Leonie had niet zo goed geslapen, zijn we weer naar de seals geweest, vandaar uit zijn we naar Punaikaki gereden, maar dat is weer een ander verhaal, liefs en rijd voorzichtig
Jos sterkte met het regelen van je huis.
groetjes Peerwel en Leonie

• 24 Februari 2007 - 08:28

Luc Harms:

Peter en Leonie

Zeer boeiend jullie berichten. Zeeer heftig jullie campervanervaring.
    Hopelijk nu verder rustig genieten!!
    Luc

• 24 Februari 2007 - 11:09

Jo En Bernadette:

Nou, nou, jullie maken wat mee, en ik denk dat die mensen boften dat jullie op dat moment daar waren om hulp te bieden. Al met al zal dit toch wel grote indruk op jullie maken en jullie met de neus weer eens op het feit drukken dat een ongeluk in een klein hoekje zit!! Ben maar voorzichtig en geniet van het mooie om jullie heen en natuurlijk van elkaar!
    Liefs,

• 24 Februari 2007 - 13:00

Eef:

Hee pap en mam!
    wat een verhalen weer zeg! en wat een geluk dat jullie in de buurt waren en hulp konden bieden!! Ik hoop dat we snel weer een berichtje van jullie krijgen, want het is wel erg leuk om al die verhalen te lezen. Tot snel dikke kusss Eef en ook een kusje van rens

• 24 Februari 2007 - 18:35

Kim En Bas:

he lieverds. sorry datik weer snachts had gesmst ik reageerde er meteen op toen ik dat berichtje van eef doorgestuurd kreeg. was toen aan het werk. dus ff niet aan gedacht... maar goed je had toch niet veel geslapen he mam!! ben vandaag nog even bij oma keetje geweest ging wel goed met haar. oom hendrik ook nog even gezien en een hoop andere familie paul, petra enz. jullie krijgen heel veel groetjes!! tot gauw weer mrgn bellen we!! dikke kus bas en kim

• 25 Februari 2007 - 11:30

Fred En Astrid:

Hallo lieve luitjes,
    Volgens mij, als ik goed heb gerekend:) is er een jarig, hiep,hiep hoera!
    Wat een avontuur hebben jullie meegemaakt, en een geluk voor die mensen dat jullie op de goeie tijd op de goeie plaats waren (over dat geluk kunnen wij meepraten :) )
    Verder lijkt het me heerlijk daar zoals jullie het beschrijven.
    Geniet ervan! lieve groetjes van ons allemaal, buufas

• 25 Februari 2007 - 14:10

Kim En Eef:

hiep hiep hoera jammer dat je niet opnam om 12 uur had wel even willen babbelen!! kus van ons

• 25 Februari 2007 - 15:42

Oma Keetje:

Hallo Moppie,Van harte gefeliciteerd met je 48ste verjaardag,raar hoor zo ver van huis.Maar heerlijk voor jullie.Maak er een gezellige dag van.Peter ook proficiat met je vrouwtje een dikke vette zoen voor jullie beiden en lekker genieten,knuffel veel liefs mams xxxxxxxxxx

• 25 Februari 2007 - 15:45

Carina:

He hallo globetrotters,
    Net de Dukes of Hazard man!
    Tjee wat een verhaal.
    Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt, met veel taartjes en kdoos.
    Ik ga er strax een op je gezondheid drinken.

Have fun, Carina en co.

• 25 Februari 2007 - 15:50

Han-Tom - Mark-Rob.:

Hallo Lieve Lieke Proficiat met je verjaardag,pak een lekker borreltje dan doe ik dat ook op jullie gezondheid en natuurlijk op die van ons.(meer mag ook hoor) maak er iets van maar dat zal wel lukken op dat schitterende eiland.Dikke knuffels ,blijf genieten en tot mails.

• 25 Februari 2007 - 16:08

Kim En Eef:

mam en pap ik neem mn kleine zusje zo mee uit eten!! dan gaan we toch een klein feestje bouwen voor mam!! en drinken er een paar op jou/jullie gezondheid!!! luf jullie!!! kus kim (eef)

• 25 Februari 2007 - 16:15

Ria:

Leonie,Proficiat! Ik hoop dat je een geweldige verjaardag hebt. (Zijn we weer even oud). Peer, proficiat met je ega. Bouw maar een fijn feestje. Wij pakken nu een borrel op je verjaardag. Proost!
    Wat een ervaring zo onderweg, gelukkig dat het vóór je gebeurde en dat je kon helpen.
    Verder een wat rustigere reis toegewenst.
    Dikke kus van Robin, Bart, Astrid en Ria

• 25 Februari 2007 - 23:23

Joost En Suzanne:

Hoi hoi,

Allereerst: lang zal ze leven in de gloria!!!Hiep, hiep, hoera!!!
    Proficiat Leonie met je verjaardag (ik zal niet met getallen smijten...)
    We reizen met jullie mee en herkennen namen en zie dan onze foto's weer voor ons. Heerlijk. We genieten met jullie mee.
    Maar dat ongeluk....sjonge, heftig hoor. Fijn en goed dat jullie zo behulpzaam zijn geweest. Maar het zal een hele impact hebben gegeven!
    Geniet verder van alles en tot mails.

• 26 Februari 2007 - 15:19

Kristine En Co:

hé mannen,
    een gelukkige verjaardag hé vrouwke. De avonturen die jullie meemaken zullen er zijn om te onthouden!! we zijn wel in afwachting van nog wat foto's hoor !!
    Groetjes, de prinsjes uit België

• 26 Februari 2007 - 17:22

Anja:

wel uitkijken jullie twee!
    wel spannend..... maar toch gevaarlijk.

genieten jullie daar nog maar ff verder, wij werken wel door

gr anja

• 26 Februari 2007 - 18:41

Paul En Petra:

Leonie, van harte gefeliciteerd met je 48e verjaardag. We nemen er hier eentje op, ook al weten we dat je verjaardag bij jou al voorbij is.

Groetjes

• 26 Februari 2007 - 21:28

Monique:

Hey leonieke en peter
    een beete aat maar nog van harte gefeliciteerd mer je verjaardag.wat geweldig om hem daar te vieren. Overigens op vakantie en dan toch werken!!! het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Jullie maken in ieder geval genoeg mee. Leuk om dat allemaal te mogen lezen. Nou heel veel plezier zonder ongelukken en tot mails

mimique

• 26 Februari 2007 - 22:20

Wieteke:

Poeh hee, wat een story!! Goed dat jullie in de buurt waren met jullie know-how!! Ben maar voorzichtig!

En nu een luid HIEPERDEPIEP HOERA voor ons Leonieke!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb een fijne dag en drink er maar een lekkere borrel op.

Veel plezier verder en de groeten van Wiet

• 27 Februari 2007 - 00:08

Koos:

Hartstikke mooi. 2 Brabanders aan de andere kant van de aardbol, die EHBO verlenen. De omstanders hebben een leven gered.

Hartelijke groeten van Koos en Karin

• 27 Februari 2007 - 09:30

Jo En Bernadette:

Ook al is je verjaardag alweer voorbij Leonie, evengoed nog van harte gefeliciteerd!Weer een jaartje erbij en dat aan de andere kant van de wereld. Veel plezier

• 03 Maart 2007 - 10:36

Ine Ketelaars:

Hi there,

Da's weer even geleden....
    Van Henri gehoord van jullie avontuur. Leuk om zo jullie belevenissen te lezen. Geniet er van en nog heel veel plezier.

Veel liefs,

Marco en Ine.