Gletcher - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Gletcher - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Gletcher

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

28 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi even een snel bericht. We hebben weer even internet,
We waren bij de pancakes gebleven, Zeer indrukwekkend, al dat water tegen die speciaal uitgesleten rotsen, erg mooi om daar rond te lopen. Onder invloed van water en samenstelling van limestones is dit zo gevormd. Daarna zijn we in Runanga op een campplaats gaan staan, vandaar uit zijn we naar Greymouth gegaan, en door gereden naar Shantytown, een oud mijnwerkersdorpje waar oude tijden herleven: stoomtrein, goudmijn, oud ziekenhuis met authentieke inrichting, leuk he. Daarna zijn we iets verder gereden over een gravelroad, tot aan de Wood creek track, we dachten dat dit niets zou worden omdat we door kaal(pas gekapt) landschap reden, maar we kwamen weer in bossen terecht
Ook dit was een mijnwerk gebied, we liepen door een bos met alleerlei bomen, varens etc, en kwamen op een gegeven moment bij grotten uit die we op eigen risico konden betreden. En dat deden we, met een zaklampje gingen we naar binnen, brrrrr koud en eng en heel donker, maar ze zaten er, de grot Wetta's, ik weer helemaal gelukkig en Leonie opgelucht want we gingen weer naar buiten. Daarna reden we naar Hokitika, op de camping geBBQ. En toen was het 26 febr, s'morgens Leonie voorzien van een kado, geen kaarsje die was ik steeds vergeten. Eeerst even naar het thuisfront gebeld, wat erg leuk was Kim hebben we niet kunnen bereiken maar we horen veel via sms, als we bereik hebben!!!! Daarna Hokitika ingegaan om heerlijke franse koffie met gebak te snoepen. Boodschappen gedaan en allerlei ambachten bekeken(jade bewerking, glasblazen en naar een Kiwihuis waar we echte Kiwi's zagen en Leonie paling eels van 2mtr gevoerd heeft). we vonden een leuk restaurantje (het enige) en toen we wilde eten was het volgeboekt. Hebben toen lekker zelf iets klaargemaakt. 27 febr zijn we naar Lake Brunner (Moana) Een erg mooi meer maar er stond nogal wat wind waardoor het water geen spiegel was het was bewolkt Lekker gestonehopt op de oever van het meer s'avonds lekker uit eten geweest met uitzicht over het meer Romantisch ook zonder kaarsen!!! Vandaag zijn we gaan rijden naar een electriciteitscentrale om vandaaruit een mooie track te lopen, we zijn door gaan rijden naar het zuiden over de 6 highway tot aan het alpengebied. Morgen gaan we naar de Franz Josef gletscher, die we al even bewonderd hebben het belooft wat......
Heeeel erg bedankt allemaal voor jullie reacties! Sner and Fee we misted you in Hotikita! What a pitty! HOpe to meet you another time! we kunnen geen foto,s plaatsen heelaas apparatuur is zeer langzaam. Hans n belangrijke dag morgen we duimen!!T weer is minder aan t worden hopelijk valt t morgen mee!Rens wens je broertje beterschap!Jo wat n toffe camera dank zij dit apparaat maken we hele mooie fotos!(denken we) Lisette we hebben jullie camping zeker wel gevonden echt n heel gaaf plekske , en ze verkochten ook eieren....
Moppies knuffels van ons! werk ze allemaal wij gaan verder met genieten!
Koos doe je Hans de groetjes !?
Leonie en Peer

• 28 Februari 2007 - 08:54

Oma V. Alphen:

Lees regelmatig jullie verslag,en vind dat heel leuk,Ik hoop dat alles naar wens blijft verlopen,en dat jullie nog veel plezier hebben.

• 28 Februari 2007 - 09:29

Michel J:

Gave avonturen!! Ga zo door zou ik zeggen. Trouwens de film van de wintersport is klaar dus als je tijd hebt.....
    greetz chelly

• 28 Februari 2007 - 11:03

Jo En Bernadette:

Fijn dat het fototoestel zo goed bevalt want jullie komen zoals we lezen wel heel veel mooie natuur tegen. Jammer dat het niet lukt om ze op de site te zetten. Wij hebben (toen we in Australie waren)via deze website een programma gedownload om foto,s te verkleinen zodat het niet zolang duurt om ze te uploaden en te versturen. Watis de temperatuur eigenlijk op het Zuidereiland? En ,s nachts? Ik ben benieuwd naar de Franz Jozefgletcher, we lezen dit ongetwijfeld in jullie volgende bericht.
    Liefs bernadette

• 28 Februari 2007 - 20:10

Marilyn En Kees:

Ik weet dat ik veeeel te laat ben,maar vergis me steeds in de datum en de tijd. Maar alsnog Leonie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag van ons allemaal en natuurlijk ook voor Peer.
    Geniet nog maar lekker en kijk uit op die gletcher.
    groetjes.

• 01 Maart 2007 - 23:47

Marja En Hans:

Leonie alsnog van harte. Leuk om daaronder een keer je verjaardag te vieren. Hier gaat alles goed. Ook met ons mam. Elke donderdag is ze verbaasd dat ik kom. Ik zal ze nog eens laten schrijven. Ze vindt jullie brieven erg leuk. Groetjes Marja