Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

10 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

9-3-15
We zijn een dag eerder aangekomen, alles goed geregeld nu. We zitten in het centrum van Bangkok. Een redelijk lux hotel, we hebben een ruime kamer met bad:-) . Het ontbijt is geweldig lekker, je kunt kiezen uit Engels ontbijt, gewoon brood of Thais. Keuze te over. Dit bevalt ons wel, we groeien al gestaag;-) . We zijn eerst naar Greenwood Travel gelopen, zo makkelijk ging dit echter niet want buiten aangekomen, werd zowat meteen de auto voorgereden om ons naar HUN travelagency te brengen. Uiteindelijk daar toch geraakt om wat dingetjes na te vragen. We hebben ook om een kaartje van Bangkok gevraagd, kunnen we de weg tenminste vinden. Daarna zijn we wat gaan lopen, je wordt dan al snel aangesproken door tuktuk rijders die je overal naar toe willen brengen. We besluiten om eerst zelf wat te lopen om zo het centrum te bekijken. We kwamen al snel een Wat tegen, dit zijn tempels, waar Bangkok mee is volgebouwd. Wel mooi hoor en indrukwekkend en voor de Thai erg belangrijk maar na drie heb je ze wel gezien. Het verkeer is ontzettend druk, je moet echt lef hebben om over te durven steken want ze rijden gewoon door. Er zijn straten waar onder primitieve omstandigheden van alles wordt verkocht, n soort markt. Eten wordt klaargemaakt in potten en pannen wordt opgeschept, in bekers of zakjes gestopt en met n rietje of prikker meegenomen, er is kleding kussens matrasjes, vogeltjes en kippen. Dag in dag uit staan ze daar, tis ongelooflijk, je komt ogen tekort. We hebben genoten van n ijskoffie echt lekker! en onderweg fruit gekocht, wat een vreemde vruchten hebben ze hier, Jacks fruit stond er ergens, n hele grote groene vrucht, waar alle gele eetbare stukken uitgehaald worden en op gewicht worden verkocht, vreemd maar verschrikkelijk lekker. En natuurlijk ook Ananas, mango papaya n witte vrucht met zwarte spikkeltjes, alles gesneden en in n zakje. Het geld is even wennen, 40 Tbaht is gelijk aan een euro, daar kun je hier veel mee doen! :). t was verschrikkelijk warm, bij terugkomst in het hotel zijn we even in de pool gedoken. Niet echt opgefrist trouwens want zelfs t water is warm.

10-3-15
Vanmorgen nog even een bakkie koffie gedronken, warme, die was erg lekker, vers gemalen koffie bonen mmmmm, dit was langs de straat. We wilde de lucky Boeddha bezoeken en de grote Boeddha. Dit deden we met de tuktuk. 40 Tbath maar dan moest je onderweg wel langs winkels die de tuktuk sponsorde. Tussen de boeddha's door bezochten we een naai atelier en een juwelier, (dan werd de brandstof vergoed door de winkeliers). Bij de laatste Emerald Boeddha kon de tuktuk niet blijven wachten hij zei dat de weg zo te lopen was. Uiteindelijk konden we de Boedha niet bezoeken omdat ik een korte broek aan had. Toen zijn we maar naar het hotel gelopen. Onderweg nog een lekkere yoghurtijs met slagroom gegeten mmmm.
S'avonds even over een markt gelopen in de buurt van het hotel. Daar werd van alles verkocht, alles van het beest, dus ook darmen nieren lever etc. Onze honger was hier snel over. In het hotel hebben we toen lekker Thais gegeten. Een heel apart voorgerecht, van een soort blad dat je vulde met gember, kokos, ui, pinda en een of andere lekkere saus. Dat was smullen.

• 12 Maart 2015 - 08:15

Hanneke:

Volgens mij hebben jullie ogen te kort,zoveel te zien.
    Het zal een heel verschil zijn de rust in NZ en de drukte in Bangkok.
    Geniet verder van alles,en tot snel,

Liefs Hanxx