Ruakaka - Reisverslag uit Ruakaka, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu Ruakaka - Reisverslag uit Ruakaka, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

Ruakaka

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Ruakaka

WwS'morgens toen we wakker waren en buiten zaten konden we genieten van de fantail, een mooi klein vogeltje met een waaier staart.
We zijn de waipapa river track gaan lopen van ongeveer 3 uur. We moesten van te voren onze schoenzolen desinfecteren om te voorkomen dat de kauri's ziek zouden kunnen worden. Dit stond allemaal in een hokje klaar. Het weer was goed maar het pad was erg glibberig door de modder en de wortels van de bomen, en steil. Wel weer erg de moeite waard. Erg gevarieerd, Leonie was aan het genieten van al die soorten varens die er waren. Ze heeft ze bijna allemaal op de foto gezet. ;-) De weg terug verliep sneller dan we verwacht hadden. En toen was er koffie!!!! Daarna reden we richting Wangarei, met als bestemming Ruakaka. Aan de oost kust gelegen bij de Bream bay. In Wangarei boodschappen gedaan. Toen we weer bij de Van aankwamen zag ik dat er blaren op de rechter voorband zaten. Bij nadere inspectie bleek de hele band aan gort gereden:( We besloten maar om deze meteen te vervangen. Met vereende krachten hebben we hem verwisseld, midden in een kei warme zon. Nadat we ons opgefrist hadden in de toilet van een tourist information, reden we verder naar Ruakaka De band doet t goed gelukkig :) Ligt mooi aan de kust, we kijken tegen een mangrove bosje aan. Mooie camping, niet druk en leuke plaats.