de Erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu de Erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

de Erawan watervallen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

14 Maart 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Na een lekker ontbijt verlaten we het Tayan resort, en gaan richting watervallen. Onderweg nog wat winkeltjes aangedaan, waar we bananen chips hebben gekocht in verschillende smaken. mmmmmmm Kim:-) . daarna kwamen we bij de watervallen, de Erawan waterval, in het gelijknamige park. Hier kun je erg veel lopen naar ongeveer 2000 meter. Onze gids vertelde dat je dan een hele dag aan het wandelen was en de bovenste watervallen doen het niet vanwege de droogte, dus wij liepen naar de vier eerste. Eerst onze zwemkleding aangedaan, omdat je bij die watervallen kunt zwemmen. In het begin zagen we een groene boomslang, Green had er goede ogen voor. Mooi omdat zo te zien. Daarna kwam de eerste waterval waar al wat mensen in zwommen. De derde waterval is n beauty, hier gaan we n plonsje wagen. Peer zit er al snel in, ik vind het wat griezelig ivm met die vissen die tussen de boomwortels zwemmen en die t heerlijk vinden om even aan je te knabbelen... Even geaarzeld en dan vlug erin en door gezwommen, t was even fris maar al snel heerlijk, we zwemmen naar de waterval klimmen erop en nemen n douche: ). Green schiet foto's vanaf de kant echt tof! Na n tijdje spetteren gaan we eruit,wij lopen nog naar de volgende waterval, green gaat vast terug. Ook daar wordt gezwommen maar wij hebben onze duik al gehad. T wordt snel drukker overal, tis zaterdag. We gaan terug naar beneden zoeken Green op die met n klein meisje aan t keuvelen is, ze kijken samen foto's. Ook met ons gaat ze op de foto! We rijden weer aan Green heeft ondertussen ergens onze lunch geregeld, bij n dam. Mmmmmm! S'middags maken we de weg terug naar Bangkok, ze zetten ons tegen 5 af bij het station, savonds nemen we de nachttrein naar Surat tani.We nemen jammer genoeg afscheid van Green en onze chauffeur. Ze heeft ons op n leuke enthousiaste manier kennis laten maken met haar Thailand , cultuur en gewoontes. Kapunka Green!!
Gelukkig kunnen we al onze bagage kwijt in n soort opvang, tegen 7 halen we die weer op en onze trein staat al klaar, beddengoed ligt al klaar, gordijntjes hangen al, we gaan op tijd plat, net als iedereen in onze coupe. Kedenggedeng kedenge deng....

• 19 Maart 2015 - 13:24

Kim:

Mmmm bananen chippies! Wat gaaf die watervallen!! En weer dooorrr xx