verder met there river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu verder met there river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

verder met there river Kwai

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

13 Maart 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Alweer vroeg wakker,we gaan eerst t resort wat verkennen. Dan aan t ontbijt, er is van alles en we eten lekker buiten. We rijden al vroeg naar Hells pass, en die naam is niet voor niets . Tijdens die oorlog werd bedacht dat er n rails moest komen door die rotsformatie, met man en macht is daar toen door oa gevangenen op onmenselijke wijze 18 uur per dag!!in 20 maanden n doorgang gemaakt en rails gelegd . T gebruik van bamboo wat daar in veel soorten groeit werd daar oa ook voor gebruikt. We hebben door de pass gelopen over rails die daar nog ligt, echt de rillingen lopen over je rug,zeker als her en der onbekenden die gesneuveld zijn n naam en n gezicht krijgen. We brengen ook enige tijd door in t documentatiecentrum, waar in woord en beeld veel duidelijk wordt gemaakt. Flink onder de indruk gaan we op weg naar Sayok noi falls, watervallen dus. Er blijkt n "auntie" van Green onze gids te werken, die massages geeft, en ook wij worden bij de waterval onderhanden genomen. Rondom ons heen wordt intussen flink gespetterd en gesparteld. Mooie vlinders en libellen gezien ook. Tegenover t station genieten we van n heerlijke uitgebreide thaise lunch. Later op weg naar ons onderkomen voor snachts rijden we langs huisjes die opgebouwd zijn uit bamboo, Green kent iemand die daar woont, en we mogen best n foto maken, n dame van in de 80 woont daar met dochter en kleinkind. We vervolgen onze weg naar Tayan Resort and Spa, we overnachten daar in n drijvend huisje, met n hangmat voor de deur, echt n mooie en rustige plek, maar eerst krijgen we allebei nog n thaise massage, door 2 dames, ...beter geen auw zeggen want dat betekent daar dat t fijn is.. dat valt nog niet mee hoor! Wat n ervaring, we worden gekneed, geklopt, gebogen en gerekt. Monter schuiven we daarna aan voor n heerlijk diner en dan slapen in ons drijvende huisje.

• 15 Maart 2015 - 13:03

Eef:

Heerlijk hoor! Lekker genieten van het laatste weekje!! X

• 16 Maart 2015 - 14:10

Jos:

Hoi Chief en misses Chief,

Wat zullen jullie straks goed soepel terug huiswaarts keren.
    Peer (dieen mee dieen dikke knoest) doet net op de foto of het zeer deed, maar hij zal wel ontiegelijk overdrijven zoals gewoonlijk.

Geniet ze nog samen zo de laatste periode.

Tot ziens of horens.

Jos.