naar de Coromandel - Reisverslag uit Thames North, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu naar de Coromandel - Reisverslag uit Thames North, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

naar de Coromandel

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Thames North

Gisteravond hadden we besloten om samen met Fieke en Ben 2 dagen weg te gaan.
We zouden naar de Coromandel gaan, naar Kauaeranga valley. Daar zijn we 18 jaar geleden ook geweest. Eerst moest Ben een andere band gaan regelen, want die had ik aan gort gereden. Ben was er wel van geschrokken. De Van weer volgeladen( hij was net leeg ) en na de koffie reden we richting Coromandel. Nog even wat laatste boodschappen in Thames, dat ligt aan het begin van de valley. Via een lange gravel road kwamen we bij een DOC camping aan. Een hele luxe, met stromend water, wc en een zwembad. Of anders gezegd een beekje een hok met toiletpot en een swim hole in de rivier. We gebruikte het water uit de beek om te koken en om thee en koffie te zetten. Het was schoon water maar er werd geadviseerd om het eerst te koken. Wat een stilte daar, alleen de geluiden van vogels en van ons. Het was er niet druk er stonden nog een paar mensen. We gingen eerst een track je lopen naar een uitzicht punt, we vertrokken vanuit het kampement, Ben wist wel waar het pad uitkwam. We moesten ons een weg banen door de bush. Steil omhoog ging het en we moesten over allerlei obstakels heen, maar uiteindelijk kwamen we op het pad uit. Dit liep naar een uitkijk punt, schitterend uitzicht over de valley, en op Tablemountain. Een berg in de buurt ongeveer 800 meter hoog. Hier hebben we even genoten en uitgerust en daarna weer naar beneden naar het camp. Hier hebben we de tent voor Fieke en Ben opgezet en de Van ingericht om te kunnen slapen.