up tot there north - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu up tot there north - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Peter en Leonie Goudsmits - WaarBenJij.nu

up tot there north

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Leonie

21 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

20-2

Met de Van naar het noorden boven Auckland gereden. De avond te voren en s'morgens de spullen gepakt, en na de koffie reden we weg. Het eerste uur verliep vlot, maar bij Auckland liep het vast. Dan weer wat rijden dan weer zo goed als stil staan. We volgen de highway 1 tot Orewa daar gaan we er af omdat het een tolweg wordt. De weg loopt langs de kust en is heel mooi . we drinken en eten wat bij Waiwera, een mooi stekje aan de zee. Daarna rijden we door tot Leigh. Daar verder is een kampeerplek maar die is vrij prijzig. We rijden een stuk verder naar Pakiri, daar vinden we een andere camp plaats die 10 dollar minder is. Pakiri holidaypark. Lekker aan zee gelegen en vlakbij Goat Is land. Daar gaan we wat snorkelen.

21-2
S'morgens lekker geslapen, lekker ontbeten, en daarna rustig koffie gedronken op n supermooie plek, DE zelf gezet:-) Na de koffie, zijn we richting Goat Island gereden. Dit is een marine reserve, een gebied waar je kunt snorkelen. Toen we er aan kwamen was het vloed maar het water begon zich terug te trekken. , er stond een wind die het wat killer maakte. Ik ben gaan snorkelen, het is geen tropisch koraal, alleen maar waterplanten zoals kelp. Maar wel grote vissen. Ik zag Goat fish en snapper, en een hele grote +/- 70 cm. Weet niet wat voor een.
Ben helemaal naar het eiland gezwommen en weer terug. Lekker om te doen, het water was niet zo koud. Daarna zijn we naar de Van terug gegaan, we wilden een track in de buurt gaan lopen, de marine coastal track, wat spullen mee genomen, en lekker gaan wandelen. Zeer gevarieerd langs open stukken, waar je de zee kon zien, en door de bush. Op driekwart stond er op een uitkijk plek een bank, daar zijn we gaan zitten. Ik ben met mijn kijker rond aan kijken en zag ineens 3 vinnen... Nog eens gekeken,er bleken dolfijnen te zwemmen. Het was wel ver weg maar ze waren met de kijker duidelijk te zien. Ze kwamen dichterbij, je kon ze uit het water zien springen, zelfs met het blote oog.
Dit was erg gaaf om te zien we hebben ze lange tijd gevolgd,en genoten van hun capriolen, Zooo gaaf : ). Na deze track zijn we weer naar de camping gereden en hebben lekker eten gemaakt, en een lekkere TUI op, dit is een biertje uit NZ.